söndag 11 januari 2015

Invägning

Vi la oss tidigt i går. Jag tror alla var i säng före sju. Ett antal timmar skulle hämtas i kapp. Vi sov lite olika gott. Viktor sussade nog sötast. Irma var vaken några timmar mitt på natten. Jag sov bra men vaknade till emellanåt och lyssnade på stormen Egon.
Jag tror vi behöver lägga oss ganska ordentligt i tid i kväll igen om vi ska orka kliva upp vardagstidigt i morgon bitti. Arbetslivet lockar inte riktigt efter en månads semester men jag ser verkligen fram emot att få träffa mina kollegor igen.

På morgonen har vi haft den traditionella invägningen. Jag vet inte riktigt hur det började men vid de senaste semesterresorna har vi vägt oss före och efter för att se vad som händer med vikten under en resa.
Jag har gissat att jag och Viktor skulle ha oförändrad vikt, Niclas gå upp och Irma gå ner. Jag hade i alla fall delvis rätt.

Niclas har gått upp en liten aning, vi andra har gått ner. Jag är nöjd med att ha tappat 1,2 kg. Nu återstår att se om jag med mitt nyårslöfte kan lyckas hålla den nya vikten eller inte.

I dag ska vi åka hem till svärföräldrarna för lunch och sedan även hälsa på mina föräldrar. Det mesta är uppackat och nu får tvättmaskinen visa vad den går för.