måndag 5 januari 2015

Sawgrass Mills mall

På väg från safariparken till köpcentrat såg vi en välbekant syn.


Från safariparken for vi direkt till det stora köpcentret Sawgrass Mill.
Det är gigantiskt, med 403 affärer och matställen, uppdelat på sju olika områden och med en massa olika entréer på alla håll och kanter.

Ändå hade vi bara hunnit komma in och köpa några kulor var av den gudomliga glassen Häagen-Dazs innan vi fick syn på Sjömarks. Vi visste att de skulle komma dit efter lunchen och hade funderat på hur vi skulle lyckas få kontakt med varann i detta jättekomplex.

Vi delade snabbt upp oss och gick familjevis för att inte tära för mycket på vänskapsbanden. Men trots att affärsområdet är så stort så stötte vi ändå på varann lite här och var.

Köp vilken mat du vill och sätt dig i mitten och ät tillsammans. Samma koncept finns tex i Kista Galleria.

Barnen hittade världens största gelédaggmaskar och väldens största gummibjörnar.

Vi åt middag på ett ställe där vi alla kunde sitta tillsammans och ändå beställa mat från olika håll. Niclas åt asiatiskt, barnen från Taco Bell och jag njöt av sushi.
Sen fortsatte vi att handla ända till klockan blev halv tio och Sawgrass Mills stängde. Vi avslutade i Croccsbutiken och det var nära att Niclas köpte ett par klassiska blå men begav det i sista ögonblicket.

Vi har dock gjort andra fynd. Jag har köpt två tröjor och ett par jeans. Irma har köpt ett linne, en skjorta, shorts, Victoria's Secret-parfym och hårsnoddar. Viktors eftermiddag/kväll har resulterat i en T-shirt, två par jeans och ett par badshorts. Niclas vann dock shoppingligan med två T-shirtar, två tröjor, två par badbyxor, två par byxor och två skjortor.

Jag tror Sawgrass Mills mall är roligare för de som är intresserade av märken som Armani, Burberry, Escada, Gucci, Jimmy Choo och så vidare. Själv gillar jag att handla billigt, hellre än kvalitet. Så simpelminded är jag. Lättroad är jag också.
Jag hade till exempel jätteroligt när vi kom ut på parkeringen tillsammans med Sjömarks och upptäckte att på den väldiga parkeringen så hade vi osannolikt nog lyckats parkera mitt emot varann.