tisdag 30 december 2014

Morgon i La Paz

Det krävs en ganska stor viljeansträngning för att ta sig ur sängen på morgonen. När jag äntligen blivit varm, till och med om fötterna, så är det dags art gå upp för att äta frukost. Visserligen vaknade jag långt före klockan, och ett otal gånger under natten, och svårt att somna var det också, men i alla fall.
Det lockar inte alls att lämna sängvärmen.

Precis som de allra flesta hus här är hotellet dåligt isolerat. Fönstren består av englas och det finns ingen isolering kring fönstren heller.
På skoj bad jag Niclas skruva upp värmen på elementen i går kväll, väl medveten om att det inte finns några element.
Vårt rum ligger dessutom högt upp i en utstickande del av hotellet, så vi har tre ytterväggar och två stora fönsterpartier med bara en tunn gardin framför.

I natt har vi sovit med tjocka tröjor på oss, och Irma har haft en buff på huvudet och Viktor en mössa. I natt ska jag också ta på mig mössan.

Och det är sommar här i La Paz.