fredag 26 december 2014

Italiensk lunch

Under vår förmiddagsutflykt fick jag alldeles för mycket sol. Jag höll fortfarande på att diska när Sara kom och berättade att taxin med Ruth kommit.
Jag hann varken borsta tänderna eller smörja in mig med solskyddsfaktor utan slängde bara på mig en långärmad skjorta. Solhatten lämnade jag hemma. Det kändes förmätet att komma med en snajsig hatt dit vi skulle. Dessutom var det så trångt i taxin att en hatt inte varit uppskattad av medpassagerarna.

När vi kom tillbaka samlade jag in lite torr tvätt och gick och la mig för att vila. Jag vaknade kvart i sex i morses och missade några timmars sömn under åskvädret i natt så det var skönt att ligga på täcket och läsa en stund. Jag har inte bränt mig av solen men mådde dåligt ändå. Jag är ju allergisk mot sol så det blev helt enkelt för mycket av det goda under förmiddagen.

Medan jag vilade var Niclas och Mikael iväg och köpte lunch. De fick med sig färsk pasta och tre olika såser tillbaka; Alfredo, Pesto och Bolognese. Måltiden kompletterades med parmesan och jättegott vitlöksbröd. Alla nio var nöjda med maten, som räckte precis lagom.